Viridescense
Tijdens Project Endless Runner heb ik een endless runner gemaakt. In endless runner ben je een vos in een bos die het oneindige bos probeert uit te komen. Door andere kleine dieren te eten krijg je stamina om je ontsnappings poging te vervolgen
Wat heb ik geleerd?
Hoe je snel en effectief een systeem kan bouwen dat goed werkt en makkelijk aanpasbaar is. Samen werken is belangrijk om iets goeds te maken in 2 weken goed overleg en verantwoordelijkheid over wat je hebt gemaakt.
Project Info:
Teamleden: Linde Maurer, Lon Bongaerts & Tommy Sett
Project tijd: Jaar 2 Periode 3.1 (t/m 19-02-2021)
Engine: Unity
Code Languages: C#
Design Patterns: Singleton
public void SpawnLevelPart()
{
int rndNumber = Random.Range(0, levelpartList.Count);
lastLevelPartTransform = mapPool[rndNumber].GetObjectFromPool().transform;
lastLevelPartTransform.transform.position = new Vector3(lastEndTrans.position.x + (lastLevelPartTransform.transform.localScale.x - 3.257f), 0, 0);
lastLevelPartTransform.gameObject.SetActive(true);
lastEndTrans = lastLevelPartTransform.Find("EndPosition");
}
public void ResetMap()
{
mapSpeed = 0;
levelPart_start.position = new Vector3(-4.9f, 0, 0);
levelPart_start.gameObject.SetActive(true);
for (int i = 0; i < mapPool.Count; i++)
{
mapPool[i].SetAllObjectsOff();
}
lastLevelPartTransform = levelPart_start;
lastEndTrans = levelPart_start.Find("EndPosition");
int startingspawns = 2;
for (int i = 0; i < startingspawns; i++)
{
SpawnLevelPart();
}
levelPart_start.GetComponent().triggerd = false;
}